onsdag 22 december 2010

Julvört

Har två mindre bröd av vört gjord på surdeg på jäsning och jag hoppas de blir bra, för de ska bli gåbortbröd till imorgon tänkte jag :)
Är första gången jag bakar vört och speciellt på surdeg, så man får se om de kanske blir bara pannkaka av allt :) Men de jäser bra och jag tror de kommer bli fint :) Bara de inte jäser ur jäskorgen ha ha. Rymmande bröd!

Gubben har åkt på jobbet så jag är hemma själv igen, som vanligt när han jobbar kväll.
Men igår va jag faktiskt vaken när han kom hem så vi kunde mysa lite innan vi somna som döa sillar tillsammans.

Julskinkan jag gjorde igår blev mycket bra, dock lite för lite salt. Men de få gå ändå :)
Den lär nog bli äten av iaf :D
Imorgon ska vi till gubbens syster och äta mat innan vi far vidare ner till min mor och far för att på fredag fira jul med dom. Det ska bli mycket skönt, bara vi fyra blir det :)
Se Kalle och Karl-Bertil och allt annat som man ska se när det är jul :) Och så kanske de bli nån god öl eller bara julmust, beror på vad som finns. Och så lär det väl bli mat av alla de slag.
De ska bli roligt att åka hem en sväng, men jag är nervös för middagen hos gubbens syster.... Alla frågor och blickar, jag kommer nog känna mig ganska obekväm. Men vi har hundarna i bilen så vi kan ju inte stanna i evighet som tur är och så skulle jag vilja åkt till min syster på kvällen, för där skulle de va glöggmys. Hon jobbar hela julhelgen, så jag lär nog inte se henne så mycket heller.
Ja vi får se vad det blir. Jag hoppas allt blir trevligt iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar