fredag 11 maj 2012

Det är inte bara regn hos mej....

Trots att vädret är galet grått och det regnar mer än lovligt får man väl ändå se framåt :)
Det är fredag ("....fredagsmyyyyyyys") och så på tisdag ska jag få härligt besök av en stickvän :D ska skämma bort henne med gofika och golunch :) jag hoppas det är sol så vi kan sitta lite ute oxå.
Sedan ska jag till ett nytt möte med FK och AF på onsdag där det ska bestämmas när jag ska börja på Startpunkten och vilken avdelning jag vill vara på.
Det är jätte svårt att välja avdelning, va ju där på ett studiebesök.
Finns ett snickeri, där gamla möbler renoveras men det görs även nya möbler där.
Sedan finns textil avdelningen, där möbler kläs om, man syr gardiner, kuddar samt sånt de har nere i butiken.
Sedan finns lego avdelningen, där görs arbeten för större företag bland annat så packas det pärlor och andra smyckes detaljer.
Jätte fin personal på alla avdelningar och en lugn miljö, fin utsikt dessutom.
Tror jag redan har sållat bort snickeri avdelningen, även om jag tycker det är roligt oxå. Men jag tror det blir för mycket ljud, intryck, dofter (färg, lack osv).
Textil avdelningen kan bli rolig, mycket fina tycker och så. Men jag vet inte...
Lego avdelningen känns oxå lockande, trots att det för många känns som det kan vara enformigt. Men för mej är det att veta vad jag ska göra varje dag, det blir ingen chock (det blir det väl iofs inte på annan avdelning heller). Minuset där kan ju vara att det blir för mycket tid att fundera och tänka.
AAAHHHHH! det är så svårt.....

Annars försöker jag ta hand om lite nya och gamla stickningar, ska va slut i korgen innan nåt nytt påbörjas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar