lördag 16 juni 2012

Starten har gått

Ja nu har jag varit på mitt "jobb" en vecka, dvs två dagar. Och det har gått bra, känns lite krystat emellanåt men det är skönt att ta det lugnt och få in lite rutiner och så.
Jag började en vecka senare än planerat för jag fick sån panikångest och förkylning när jag skulle börja, men allt löste sig till slut och jag har nu gjort vecka ett alltså.
Har fått sy ett par "godispåsar", roligt att välja tyg för det finns hur många fina som helst och sen att kombinera två till en grej blir ju att bara det tar en del tid ;)
Men det verka som det är bra handledare och övriga "interner" är trevliga :) Känns som man kanske kommer få nya umgängen, vilket behövs.
Annars har det inte hänt allt för mycket.
Försöker vara ute en del, lite promenader, vara i växthuset och ta hand om det man driver upp, skolar om osv. Längtar till gubben går på semester för då har jag "semester" oxå. Det är bra, trots att jag bara jobbar 9 tim per vecka så blir det ju nästan 2 tim per dag i att ta sig till och från.

Tycker tyvärr inte sommaren har bitit sig fast hos oss iår, iaf inte än. Det är soligt och i lä så blir det varmt men det blåser rätt friskt nästan varje dag och man vill inte gärna vara barbent.
Just nu sitter jag i växthuset, dels för att få va ute lite och dels för att jag nyss plantera om en blomma gubben fick när han fyllde år.
Han är och fixa med skogsvägen, han och hans bror. Stack med en påse fika så de vet man inte när han kommer tillbaka ;)
Igår skulle jag och gubben gå på bio, men tji fick vi för dom hade sommarstängt! Hur konstigt är inte de?

Ska ta tag i den senaste ledtråden i mysteriestickningen jag är med i, spännande! Jag tror den kommer bli väldigt fin när den är klar :)

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det går med jobbandet. Låter som ett bra ställe att vara på.

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Låter mycket hoppfullt, jag ska gå samma väg någongång efter sommaren.....
    Sarah

    SvaraRadera