fredag 16 november 2012

Att ta ett bad....

Äntligen fredag! Fast jag har en sak planerad på en hel vecka känns det ändå speciellt när mannen skickar sms och säger att nu är det helg!
Vi hade planerat att gå på badhuset idag, vi gillar båda att bada och i sommar blev det inge bada alls för det va så hiskeligt kallt i vattnet!
För att bada på badhus krävs nog att man ser ut som alla andra där, det vill säga har badkläder. Det hade vi inga.... eller iaf inga som passade på de kroppar vi numer har.
Så vi packade och for för att först köpa badkläder och sedan bada.
När vi kommer till stan finns det inga parkeringsplatser, what so ever! Så vi tänker att om vi tar en sväng på ÖoB först så har det nog lugnat sig sen.
Vi åker på ÖoB och har det trevligt, fyndar lite och sen kollar vi stan igen. Nu får vi plats och så börjar letande efter badkläder.
Jo då det finns massa, men i vilka prisklasser sen. Vi flänger runt och har oss så när vi väl har fått åt oss bra badkläder som vi är nöjda med är vi oxå så trötta att bada känns inte lockande.
Jag oroar mig för vissa saker och mannen oroar sig för andra, så vi triggade väl varandra lite oxå.
Så kontentan av det hela, det blev badkläder men inget bad. Fast nästa gång slipper vi ju att leta badkläder innan och kan bara åka till badet direkt. Då tror jag det går bättre.
Hälften vunnet, kan jag tycka :)

Och apropå vinna, så vann jag ju helt underbara halvvantar hos Manduzana som hon stickat.
Dom blå är MINA! Och de satt som en smäck!
Tjuvlånar en bild av henne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar