torsdag 8 november 2012

Bellas vantar





För över ett år sedan vann jag ett garn på ett garnlotteri, två härvor tjockt ullgarn. Det har fått legat till sig och en dag sa det POFF och jag visste precis vad jag skulle göra av det. Hade inte kollat om garnet skulle räcka eller så men jag hade sån tur att en härva räckte till varje vante.
Plus att på fredag har ju ännu en film i Twilight sagan premiär! Fast ska jag vara ärlig så har jag inte läst böckerna förutom den första och samma med filmerna. Det va inte min kopp av te ;)
Men det var däremot vantarna. Tjocka och varma! Roligt mönster som man lätt kan göra om lite om det behövs.
Mönstret hittar du i boken Vampyrstickning eller här, på Ravelry.
Garnet var ett rent ullgarn från Nordiskas Nordgarn, jag använde stickor nr 5. Garnet kanske var lite i hårdaste laget men jag tycker ändå slutresultatet blev kanon!

2 kommentarer:

  1. Fina! Jag tror att sambons syster ska få sådana i julklapp. Hon älskar Twilight :)

    SvaraRadera
  2. de är underbara, trots jag är ett fan av twillight har jag inte fått till vantarna, kanske skulle ta och göra slag i skaen nu

    SvaraRadera