söndag 10 mars 2013

Svärmors kofta

I julas packa jag in en påbörjad stickning och gav till min svärmor. Glömde ju så klart att skriva vad det innebar i paketet så hon trodde nästan jag blivit knäpp när hon öppna paketet.
Men när jag fått förklara så blev hin mycket glad, paketet var ju egentligen en kofta!
Jag stickade med stickor 6mm,
garnet blev Cascade 220
och använde jag mig av uppifrån och ner metoden.
Halskant, framkanter och nederkant blev mosstickade och ärmmuddarna blev ribbade.
Är själv nöjd med koftan och den lyser som en sol,
passar ju bra nu när våren börjar komma.
 
 





3 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är nöjd och tänk bara hur glad Svärmor kommer att bli.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den blev. Underbar färg också :)

    SvaraRadera
  3. Sååå snyggt med dom mosstickade kanterna!

    SvaraRadera