måndag 8 november 2010

Måndag idag

Idag skiner solen men snön ligger fortfarande eftersom det är ett par grader kallt.
Mannen har varit ute och snickrat, ringt massa samtal och redan åkt till jobbet.
Han gick upp ganska mycke tidigare än jag ;)
Så nu är man gräsänka.
Han jobbar ju kväll denna vecka, är lite trist.
Kommer hem så sent och åker ändå så tidigt.
Jag har varit ut en sväng, de knarra under skorna :)
Sedan ha jag läst lite, fikat och bakat tekakor, få se hur dom blev. Tänkte ta en nu till lunchen.
Annars bli de mest hushållsarbete mellan stickning och tv idag.
Tvätt och hänga tvätt, laga mat och eventuellt dammsuga sovrummet.
Hur kan de bli så dammigt på en gång?
Dammsuga är de jag hatar mest, jag diskar hellre.
Vi har bara en bil oxå, för den andra gubbens bil ville inte mer nu. Eller han e trasig, är en pump som gått och den är inte billig. Men de kommer nog nån dag.
Så jag får va hemma vare sig jag vill eller inte ;)
Ser lite roligt ut när mannen beger sig iväg med min lilla Sture som är en golf ;)
Men de va ju tur att vi hade han för annars vette tusan hur han skulle tagit sig på jobbet.
Så nåt gott i allt onda :)
Skulle åkt hem till mamma i helgen som va men vi bestämde oss för att skjuta upp det.
Så de blir till att vi åker om två veckor när gubben jobbar förmiddag igen.
Jag ser fram emot det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar