torsdag 29 december 2011

Wip

Ja just nu är det två projekt på gång.
Det är min Carnaby skirt i rostfärgat garn. Den blir längre än den i beskrivningen eftersom jag inte gillar kjolar som slutar mitt på låren ;)
Sedan är det en sjal i spindel mönster. Garnet är färgat av Limmo design och är egentligen ett sockgarn. Funkar utmärkt till sjal oxå :)

Sedan har jag ju en fundering eller jag behöver komma på en uppfinning.
En vante eller fingervärmare åt pappa. Sedan han kapa ett finger, höger ringfinger, och skadade det bredvid, långfingret.
Nu när det blivit lite kyligt ute fryser han väldigt lätt om de fingrarna. Och eftersom långfingret är nästan helt stelt kan han inte ha vanliga tumvantar. Då kan han inte greppa runt ett handtag eller en ratt tex.
Funderar på att göra en vante med fyra fingrar, där lillfingret och ringfingret camperar ihop och långfingret få lite extra skydd.
Ja jag få se vad det blir, ska ju bli godkänt och använt av min envise far oxå ;)

2 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att få se kjolen när den är klar :)

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter som en utmärkt idé till vante :-)

    SvaraRadera