måndag 5 januari 2015

Nytt år, nya möjligheter?

Jag är nog inte ensam om att ha det som rubrik, 
Och varför är det alltid vid nytt år vi tänker att vi är på noll?
Kan vi inte göra det när vi fyller år, vid midsommar eller varför inte 12 april? 
Det är ju ändå jag som bestämmer.

Nyår 2013 skrev jag som en krönika där jag berättade om mig och vad jag gått igenom de senaste åren, hur bra året varit och att jag önskade ett till sånt år. Så blev det inte. Det har varit både bra och dåliga dagar även om de dåliga övervägt. 
Det här året ligger ännu bara i sin linda, men det känns ändå som jag är kvar i förra året, att jag inte är klar där. 

Ni som spinner vet att när garnet brister och man sitter med fibern kvar i handen utan att den är fäst vid rocken eller sländan, då måste man stanna. Andas, leta sig tillbaka och börja igen. 
Ibland gör man det direkt, ibland gör man det i vrede, ibland händer det att man måste gå ifrån för att på nytt känna suget att återvända och göra klart. 
Min fortsättning kommer ha ett slut, men hur det slutar vet vi bara i slutet. 

Tack fina Manduzana för det fantastiskt fint färgade fibern jag fick specialbeställa i höstas ❤️

1 kommentar:

  1. Vad fint formulerat med spinn-liknelsen! Jag hoppas på många fina år som nu startar (och fortsätter) varje dag för dig framöver! <3

    SvaraRadera