torsdag 6 januari 2011

Räkröra

Här komemr receptet på räkröran jag lovade igår. Den är mycket bra tycker jag för man kan variera och ändra om man vill och man kan göra det till en person eller till många.
Här har jag tagit creme fraich, majonäs och vanlig tacosås i lika stora mängder. Samt en hackad röd lök. Man kan ju ha vilken styrka man vill på tacosåsen, jag använder mild. Och vill man ha mer majonässmak kan man ta mer majonäs.
Här har jag lagt på en hackad avokado och en burk räkor (räkor eller kräftstjärtar i lake, men häll bort laken såklart) Vill du göra en förrätt så spara avokadoskalen och fyll röran i dom och servera.

Det är en sån där krämig och god röra det här, som man längtar efter ibland.

Jag brukar äta min på rostat bröd, men det går bra med vilket bröd du än gillar eller som sagt fyll avokadoskalen med röran. Kanske det kan toppas med en dillkvist vid finare middagar.
Ja man kan lägga till och ta ifrån som man vill, men grunden är liksom densamma.
Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar