fredag 4 mars 2011

Fredag igen

Ännu en vecka går till ändå och denna vaecka har det inte hänt mycke alls.
Jag följde gubben till tandis i tisdag och så va vi ner och köpte mjölk igår men det är nog allt jag varit hemifrån hittills.
Igår va jag ute en sväng, kollade i gamla huset efter nå stolar.
Vi ska ha middagsgäster imorgon och vi har inte riktigt sittplatser till alla... Men det ska lösa sig :)
Så just u har jag två skinkstekar i ugnen, till det blir det kokt potatis, morot och gröna bönor. Samt gräddsås och gele.
Till efterrätt egengjord chokladmousse och grädde med passionsfrukt.
Jag tror det kommer bli mycke bra :) Och bara sällskapet är ju finfint.

Är 6 grader varmt ute idag och det rinner verkligen av taken. Ska man tro på en tidig vår?
Nja jag tror inte det. Lär väl bli ett snöfall till och svinkallt innan det blir riktig vår :)
Idag ska jag bara va, som alla andra dagar egentligen.
Men jag har gjort nåt här hemma varje dag för att inte förgås av mitt dåliga samvete att jag inte gör nå vettigt.
Så en dag dammsög jag nere, en dag uppe, en dag så tvätta jag en maskin och hängde osv.
Det ha varit ganska bra att göra så, för då ha jag ändå gjort nåt bra.

Har fått för mej att jag vill åka skridskor. Men jag hatar ju att åka skridskor egentligen.
Va som ifjol då jag absolut skulle åka skidor och vi måste köpa ett skidpaket för att jag skulle bli nöjd.
Denna vinter har jag inte åkt en gång skidor, men kanske inte så konstigt eftersom jag knappt varit ute. Men jag hoppas att det bara ska bli bättre nu med allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar