måndag 14 mars 2011

Måndag och tandis

Idag va jag ju till tandis för undersökning och jag va så nervös!
Men det gick bra måste jag säga och de va så trevliga.
Jag hade två hål och en trasig tand, samt att tandläkaren inte kunde förstå varför jag inte hade en bettskena.
Så en sån blir det oxå fixat.
Allt som allt ca 5 tusen kronor. Inte alls farligt tycker jag :)
Gubben gjorde sin sista lagning idag, supersnabbt. Så nu e han klar och ska tillbaka på koll nästa år :)
Hur smidigt som helst ha det gått för han.
Jag hoppas det gör det för mej med.

Idag fick jag paket med posten, av mamma och syster.
Mycke roligt :)
Det va ett broderi som jag ska göra till köket, garn för amigurumi, mönster på amigurumi gubbar av alla slag och så mönster på sockor och lite annat. Det va ett mycke roligt paket :) sånna skulle man få varje vecka.
Har alldeles nyss maskat av min citronsjal jag gjort i malabridgo lace, vilket tunt garn!
Men jag tror den blev mycke bra, om än ganska liten. Men jag har redan nu sett flera andra jag ska prova på att sticka ;)
Imorgon får ni se bilder, både före och efter blockning :) före ser den ut som en liten grön tarm mest.

Har idag kännt mej ganska så bra faktiskt och nästan haft vårkänslor. Är så kär i min man de senaste dagarna så jag vet inte vad som hänt. Men jag hoppas det håller i sig.

Min brors barn ska få sin första bebis nu i dagarna. Väntar med spänning faktiskt :)
Jag tror det blir en tjej ;) men har verkligen ingen aning.
Fick inbjudan till ett kalas idag, min andra brors fru fyller år. Men tyvärr kan vi inte komma... jag blev lite ledsen för det.
Jag ska iväg till Rättvik på den där helgskursen i tvåändstickning och gubben ska ha vägmöte....
Men jag hoppas vi kanske kan komma iväg dit nåt sen iaf :)
Nu längtar jag efter våren och påsken då jag ska hem och träffa mamma och pappa igen.
Gubben har inte hälsat på dom än iår. Det ha inte blivit att vi kunnat åkt dit så mycket men i påsk bli iaf jag där en vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar