tisdag 21 december 2010

Skinkkokning

Idag har det unhabdlats en stektermometer så att skinkan blir kokad, äntligen.
Men man ska ju vänta bara ett par dagar innan jul tycker jag :) kanske man har det i sig sen man va lite, troligen är det så.
Så nu står den stora kastrullen, som jag lånat av svärmor, på spisen med skinka i och termometern är satt på 70 gradera, måste verkligen hitta en egen kastrull nu ju när man har eget hushåll ;) ha ha.
Vi va in och skulle besiktiga Sture idag och det gick bra, bara en 2:a, ett slarvfel av min man. Han bytte bromskivor fram och vände slangen på en fel, så vi får in igen innan den 21:a.
Samt så va de nån annan grej som vi va in på mekonomen och beställde, så nu blir han som ny nästan. Fast han ska nog bytas in till våren för en med fyrhjulsdrift. Lite tungt i hjärtat känns det faktiskt.... men iaf.

Det har varit strul med internet därför jag inte skrivit pånågra dagar, men nu verka en gubbe med skoter varit upp till masten och fixat :) vilken tur att de gör vägar där man inte kommer fram med vanlig bil utan måste ha skoter eller fyrhjuling för att ta sig fram ;) ha ha

Köpte en postpåse för att posta ett paket till en kompis, långt borta.... ;) kommer nog inte fram innan jul men roligt när de väl kommer hoppas jag :)
Annars blir det nog inte så mycket mer än vakta skinkan idag, läsa lite så boken tar slut nån gång.... vill börja på en annan men har gett mig den på att jag ska läsa ut denna först.
Gubben jobbar eftermiddag, så vi ses knappt. men torsdag är han ledig så de blir bra :) vi hinner ses lite i helgen iaf.

I lördags hade vi ju glöggmys hos oss, det gick åt en del glögg faktiskt :)
mycke roligt va det och de blev alldeles lagom för min hjäna och psyke. Alla åkte hem samtisigt ungefär. Vi plocka undan och så innan vi gick och la oss, sånt e skönt. Slipper man vakna till en massa tomburkar och hårda bullar.
Nä det va mycke skoj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar