torsdag 17 februari 2011

Tandläkaren

Idag får jag inte se mycket av min man, han har redan åkt för dagen.
För han ska till tandis och laga tänder.
Va där för två veckor sedan och hade undersökning och så.
Han har inte varit där sedan man fick de gratis i skolan. Inte jag heller för den delen.
När han va där då, för två veckor sedan, så frågade damen i kassan om han ville ta ut sina pengar från landstinget.
Han sa att han nog inte hade några pengar där, joho sa hon då.
Man får 300 kr varje år från landstinget i tandvårdscheckar. De sparas i två år. Så han fick ta ut 600 kr, vilket va ungefär va besöket kostade.
Nu till saken, hur många vet att man har 300 kr i tandvårdscheckar varje år???
Inte då jag...
Och hade man vetat det hade man ju såklart gått varje år och kollat tänderna.
Det ha ju blivit en del pengar som landstinget fått tillbaka bara på oss två.
Så nu ska det bli ändring på det här.
Tänderna är ju viktiga, men jag måste visst bli gammal först innan jag kom på det.
Så jag hoppas han kommer ihåg att beställa tid för mej idag :)
Inte för att jag jublar att jag ska dit, hatar tandläkaren.
Kan ju bero på vilken slags tandläkare man hade som barn.... Brrrr!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar