torsdag 26 maj 2011

Egen skruvdragare

Idag fick jag en så fin röd och svart skruvdragare av min man som är alldeles min egen och prefekt för mej som inte skruvar lika mycket och måste ha en stor, så jag fick en liten skruvdragare :D
Jag är så glad!
Jag kan även borra hål med den ;) Inte alls tokigt.
Kan bli mycket använd nu när jag är i pysslar tagen riktig emellanåt. Slipper jag ha gubbens otympliga, ha ha!

Har idag varit och lämnat blod, två gröna rör blev de. Ska kolla om jag har eller har anlag för hemokromatos. En blodsjukdom som går i släkten på mammas sida. Jag hoppas jag inte har den, usch. Det roliga är att de alltid tar provet från armen som jag har full med gaddningar ;)
Annars har jag skrapat en hylla som jag "hittade" i gammhuset, även tvättat den med högtryckstvätten och ska måla den bara den torkar :)
Tanken är att ha den på altanen så man kan sätta ut blommor i sommar, typ pelargoner som gillar att va ute och lufta sig. Eller så ska jag försöka trycka in den i växthuset ;) jag får se.

Gubben är ute och klipper gräs, så det kommer lukta massa gott snart :D sommar! Tur man inte är allergisk mot pollen och gräs och sånt. Men man ska väl inte ropa hej.
Ska ta med papper till mamma när vi ska åka dit nästa helg så hon kan läsa om min sjukdom tänkte jag, lättare att förstå då kanske och sedan kunna ha som stöd senare. Undra vad hon kommer säga....
Annars har jag haft en period och har fortfarande som jag mår mycket bra, är dock uppe sent och vill inte gärna ha ro att sova, vilket gör att jag inte sover på dagen heller. Men ska ju snart till psykologen igen, annan denna gång men det ska nog gå bra.

1 kommentar:

  1. Har du fått diagnos nu?! Du behöver inte berätta vad undrar bara om. Fattar du?! Kram

    SvaraRadera