fredag 21 januari 2011

Mera virkat


Skörden som jag gjorde igår.
Det börjar bli några stycken nu, funderar på vad man ska kunna göra med dom.
Tårtan ska bli en nåldyna iaf, ska se om jag har nåt band som jag kan fästa under så man kan knyta fast den så där fiffigt på handleden som Underbara Clara.
Modellerna kommer från boken Virka Amigurumi, skriven av Mia Bengtsson. Ni hittar boken här.
Jag fick boken i julklapp ett år av en syster.
Finns många fler böcker med söta och roliga och läskiga små amigurumi gubbar. Om man googlar finns det oxå massa gratis små mönster på allt möjligt.

1 kommentar:

  1. jag har fått hem mönstret nu, samt att jag hittade ett bedårande mönster i en tidning på en hel overall(!), så jag tänkte kolla om det var nåt du kunda göra? Så får du en slant! men det är ingen brådska med den, tänkte till nästa vinter! Så du får fundera, jag skickar iaf med den också då, så får du se! Kram!

    SvaraRadera