söndag 5 december 2010

Rockabilly

Oj oj, vilken helkväll vi hade igår!
Började med att vi åkte hem till vänner vid 17 tiden för att i samlad tropp åka till födelsedagskalaset, eller 40 års skiva kan man väl säga ;)
Där väntade alla andra på oss, slöfockar. Vi intog platser och sedan blev det mat nästan direkt, tjälknul och potatisgratäng och kantarellsås, mums!
Sedan blev det kaffe och prinsesstårta med avec, mums!
Och under hela tiden fanns det ett snacksbord, med godis, chips, ostkrokar och annat. Samt en bar ;)
Sedan satt vi och prata och umgicks, födelsedagsbarnet öppnade paket och det va mycket trivsamt :)
Vid 21 gick en stor buss till Sollefteå för att vi alla skulle kunna gå på Rockabilly som SMF hade anordnat. Vi va ett tjugotal som åkte.
Färden dit gick smärtfritt, alla drack pratade och var glada. En film visade oxå men har ingen aning om vad det var och den va inte bra de lilla jag såg av den.
När vi kommer fram så får vi efter en stund komma in och betala, en ganska lite och mysig lokal som SMF har.
Mycke trevlig personal och alla tog hänsyn till varandra, ingen knuffande eller blängande. Skönt.
Ebenholt slappers spelade och oj vilket bra band måste jag säga!
Ganska högt ljud och man kan säga att man fick lite fri hjärt och lungräddning.
Det va lagom mycke folk och många som dansa, även pojkar och män vilket jag tyckte va skoj.
Jag fick mycket fina kommentarer om min klänning och håret :)
Vi drack och lyssnade och hade skoj.
Vid 00.30 så startade födelsedagsbarnet två engångsgrillar utanför, med lite hjälp av tändvätska. Det brann bra. alla mumsade korv och sedan åkte vi hem kl 01.00.
Lugn färd hem, flesta va ganska trötta. Men de blev lite efterfest medans vi väntade på skjuts, en jobbarkompis till gubben fick öppna sitt hem för oss :)
Där blev det stekning av hamburgare på hög nivå. Så mer åts det.
Men jag längtade hem och börja smått få krypningar i benen och i hjärtat, men jag höll mej lugn och fick inget spel.
Det va så skönt att komma hem, få tvätta av sig och krypa ner i sängen... mmmm.
Vi va ju hemma vid halv 4 så. Och vi som lägger os vid 20.30-21 annars.... he he.
Nä det va en kväll att minnas :)
Och den blir svår att toppa dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar