fredag 11 februari 2011

Fredag= början på helgen


Idag går dagen i trötthetens tecken, fy tusan så slö jag är.
Det hjälper ju inte att jag har ont från hårfästet och ner till tårna.
Kanske jag börjar bli förkyld eller nåt?
Men mannen kom hem och gav mej en värktablett iaf så nu är jag åtminstonde uppe.
Vi ska åka och handla och äta när gubben har skottat klart så vi kommer ut med bilen, det drev ju och snöa en del igår ;)
Så då passade vi på att åka och hälsa på ett par vänner, eftersom jag tyckte det passade så ypperligt!
He he, jo dit kom trots att vi inte såg vägen för den hade drivit igen.
Va där och fikade, såg tv och skrattade. De är som medicin för mej och jag mår nog aldrig så bra som när jag är där.
Vi kom inte hem, nästan.
Mannen i det huset fick ut och ta fram snöslungan och gå hela vägen för att vi skulle ta oss hem.
Han är ju för go, men min gubbe ska dit med traktorn och skotta riktigt åt dom nån dag.
Och jag tror att han gärna gjorde det för oss, bara vi kom och hälsa på.
Nu blev det invecklat men jag tror ni fattar :)
Annars idag har jag stickat lite, inte alls mycket kvar på min väst i halvpatent nu :)
Samt den andra delen på babyfilten börjar bli klar. Gäller sedan att sy ihop och virka en uddkant på den så den ser extra söt ut.
Färgen på den är helt underbar, vårgrön :)
Men våren lyser ju tyvärr med sin frånvaro....
Är bjuden på ett stickcafé på söndag i närheten (3,5 mil) som jag tänkte åka på om det inte ska snöa då med... Det ska bli skoj och träffa lite nya människor och så var det en kvinna där som skulle lära ut grunderna i krokning. Det ska jag passa på att lära mig :)
Ha en fortsatt trevlig fredag alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar