onsdag 24 november 2010

Födelsedag

Idag fyller en av mina bästa vänner år, Grattis på din dag!
Du vet ju vem du är ;)
Hoppas presenten värmer :D ha ha
En om dagen:
Min bästa vän,
Ja, jag har ju inte nån direkt vännina som jag träffar och pratar med var och varannan dag, men jag har ju en bästa kompis, tycker jag. Och du vet vem du är, hoppas jag.
Sedan har jag ju min gubbe, varför skulle man annars gifta sig om man inte var bästa kompis med den man gifter sig med? Man ska ju dela både glädje och sorg.
Och det gör vi verkligen, han är ett otroligt stort stöd för mej.
Genom åren har jag inte haft nån bästis, i grundskolan försökte man väl men de blev ju inte så att man lita på den 100%. För det byttes ju bästisar hit och dit.
Och så bodde ju jag så långt bort, tyckte alla så ingen ville komma hem till mej.
Min äldre syster har ofta agerat bästis, men sedan gett tillbaka på mej just med sånt jag berättat i förtroende. Så nu är vi på skilda håll och pratar inte alls just nu.
Vilket känns både trist och skönt på nåt vis.
Men jag hoppas i framtiden att jag kommer ha mer vänner runt mej än vad jag har just nu.
Jag börjar bli nervös för läkarbesöket imorgon igen, trots att jag träffat läkaren för bara två veckor sedan. Ska nog prata lite om medicinen och fråga om jag ska va så trött och så. Jag hoppas de finns nån annan så jag inte bara har några timmar varje dag som jag är verksam. Och kanske för att få nåt mot all värk som börjar komma upp. Och just de, remissen till socionomen. Får jag ju inte glömma ;)
Har virkat en amigurumi idag, som jag ska ge min bror. Blev väldans nöjd faktiskt. Mönstret var på en munk som jag tänkte göra en Yoda av men de blev en zombie, ha ha. Hoppas han bli glad :)

1 kommentar: