måndag 22 november 2010

Kärlek

En om dagen:
Vad är kärlek?
Ja vad är kärlek? Finns ju lika många sätt att beskriva kärlek som det finns individer, för kärlek är ju olika för alla. Så ser jag på det och vad kärlek är för just mej är ju olika från om man pratar om kärleken till min mamma, min man, mina husdjur eller syskonbarn.
Men vi tar var för sej då, kärleken till föräldrar och syskon är ett slags band som bara finns där och man älskar dom oavsett. Man finns för dom som dom finns för oss. Men i kärleken till ens föräldrar tycker jag det finns en beundran oxå, för dom har ju varit med om massor som man själv inte har och dom har ju lärt en mycket av det man kan.
Kärleken till min man är tjock, pirrig och vacker. Man kan nästan skära den med kniv och den blir tjockare hela tiden ju mer vi svetsas samman av allt vi gör och går igenom.
Kärleken till djur är en mer överbeskyddande kärlek och en kärlek som gör att man känner att man inte är ensam, utan alltid har en man kan prata med och som förstår en och ger bra svar.
Kärlek till andra människor förutom dessa ovan är en glad kärlek, till ens bästa kompis, barn eller andra människor man tycker om.
Så ser jag på saken, lite iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar