söndag 3 oktober 2010

Bullbaket


Det har bakats idag, massor!

Och det har gått ovanligt bra, förutom att jag tappa en plåt med just dessa knutar... Men de e ju som tur e bara jag och gubben som ska äta dom och så städa jag gilven grundligt igår :) så egentligen ingen skada skedd.















Gifflarna är fyllda med choklad och mandelspån, de gick väldigt lätt att göra och blev mycke goda.
Ska skicka med gubben några imorgon när han ska på jobbet ;)

Rimbobullarna va de som va lite trixiga att göra, jag skulle nypt ihop dom mera så inte de gottiga inuti rann ut så mycke. Men de är alldeles säkert värda att äta :D

Jag räkna ut att jag använt 750 gram smör i alla dessa bakverk, inte lite de. Men som tur e så blev de ju runt 100 stycken. Så de ska nog gå på ett ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar