onsdag 13 oktober 2010

En dag man glömmer

Ja de kommer nog bli så, för inget vettigt har blivit gjort.
Vet knappt om jag ens varit närvarande idag egentligen. Har egentligen bara kunna suttit och stirrat hela dagen, eller jo jag ha tvättat och hängt två maskiner med tvätt. Men det är nog allt vettigt som hänt.
Jag har sett tv och stickat i princip hela dagen, tagit in hundarna och gett dom mat.
En dag som man levt genom bomull, med öron och sinne stängt med andra ord.
Börjar bli nervös för resan, inte att åka till mamma men att åka därifrån, det bruka vara jobbigare att köra då av nån anledning. Tankarna går, surrar. Tänk om det är mycke trafik, tänk om det är vägarbete, tänk om tänk om tänk om.... Det maler lite, men sen tänker jag oxå att jag kan köra, tar jag det lugnt och andas så kan jag köra även om det är en del trafik, eller om det är vägarbeten.
Men en dum röst kommer ibland och jag får panik! Men oftast brukar den ge sig och gör den inte det så är de bara så just då, men jag bruka klara av det.
Med andra ord ska jag klara det, jag behöver ju klara det för annars kommer jag inte hem.
Usch, nä inte tänka mer på det nu.
Ska lägga mej och vänta på mannen som kommer hem om nån timme så där och kryper ner :)
Det är ju inte alldeles fel ;)

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där med att dagen gått och man vet knappt vad man gjort. Eller om man gjort något. Så ser nu 75% av mina dagar ut tror jag. Förutom när jag har massa läkarbesök inbokade då.

    När det gäller bilkörningen är jag inte rädd person att säga varken bu eller bä. Eftersom jag inte kör bil överhuvudtaget. Kan bara önska dig lycka till och ta det bara lugnt. Kram!

    SvaraRadera