måndag 18 oktober 2010

Kött kött

Idag va stora inläggningsdagen.
Jag, mamma och syster la in bägge grisarna, nästan allting. Va mycke fint styckat och inte allt för mycke fett så nu har vi i vinter, känns skönt :)
Brukar tycka att det går bra med inläggningen ett tag tills tankarna börja mala för mycket och lukten börja komma upp i näsan, då mår jag lite illa och måste gå ut en stund.
Men nu är de ju gjort iaf. Många fina kotletter och stekar och en enorm skinka. Jag dela den och gjorde en mindre julskinka och två stekar ;) perfekt!

Sedan har det inte hänt så mycket, vi har fika, prata skit och sticka lite. Stekt fläsk och varit och hämtat pappa. Han hade fått punktering på traktorn. Så nu stå den inne i skogen tills han fått iordning däcket. Han ser inte allt för rädd ut när han åker med mej iaf ;) he he.

Nu elda jag så att jag kan ta en dusch sen utan att frysa ihjäl när jag stiger ut. De ska bli skönt.
Imorgon bär det av hemåt, ganska tidigt tänkte jag och jag hoppas de inte ha hunnit komma nån snö än då. Brrr, är alldeles svart ute nu och pappa sa de skulle bli snö.

Drömde att jag blev stoppad av polisen inatt pga fortkörning. Huvva! Min värsta mardröm, bland många andra, iaf så länge jag har det på prov liksom och de ha jag ju in ett år till.
Men jag ska köra försiktigt imorgon när jag ska hem så jag och Puffen och allt kött kommer hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar