lördag 2 oktober 2010

Ny dag, nya tag?

Ja man brukar ju säga att det är en ny dag och då blir det nya tag. men idag känns inte som en sån dag.
Jag och gubben bråka igår och de känns ingte bra, men vi kan ju inte ha molnfötter hela livet utan att falla. Så tycker och tänker jag, vi är ju två olika individer och vi tycker olika om saker och ting så de är ju naturligt om de ibland skär sig men han tror då att jorde ska gå under, att jag ska lämna honom, dö eller nåt annat.
Men de löser sig ju till slut, som alltid. Synd bara att han inte kan gå vidare och inte tjata sönder allting innan dess och vid den tidpunkten är jag så arg och less så jag vägra prata, vilket ju oxå är helt jävla galet fel. Men de känns som om han inte lyssnar ibland, men gubbar kanske är sånna i generna ;)
Men jag älska ju honom mer än allt annat och skulle aldrig lämna honom för något dyligt alls. Men ibland glömmer han det.

Jag är ju viktväktare, eller jag vill vara iaf eftersom jag tycker det är ett superbra sätt att gå ner i vikt och hålla den. Så många människor kan inte ha fel, liksom. Ha ha!
Men idag är jag ingen viktväktare, inte i själen iaf. Jag vill bara att de ska bli bra i "huvet" först innan jag tar tag i vikten, kanske de blir för mycket med allt på en gång.
Kanske jag ska lägga upp en annan strategi, jag tycker ju om att träna och jag har bestämt mej för att vara med på Vårruset nästa år. Så jag har börjat springa, nåt jag inte gjort på säkert 15 år egentligen.
Men de känns dumt att motionera och träna om man inte oxå äter bra, eller?
Hur gör alla som är så där duktiga? Hur började det för dom? Vad tog dom tag i först?
Ja frågorna är många.... och vem ska svara på dom, de som gäller för nån annan kanske inte gäller för mej.

Till en roligare avslutning, så lyser solen idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar