lördag 16 oktober 2010

Dagens

Idag kunde jag och mamma hela krysset!
Vi e så stolta så, för även om vi e två bruka vi inte kunna allt ;)
Men vi skicka inte in idag heller.
Fast roligt va de, kryssa med mor :)
Sedan åkte vi på loppis. Det va mycke saker och mycke folk. Men tyvärr inte så mycke roliga saker, inte i mina ögon tyvärr.
Jag fick en lite mindre pläd av mamma de va allt vi köpte.
Det va mycke barnkläder, porslin, glas och sånt där som man bara ha liggandes i skåpet hemma.
Sedan har vi varit ute och plockat ris och ljung till min utelåda här i lilla huset.
Jag gixa den nyss och blev ganska nöjd, lite bättre än de där som va vissnat.
De blev korv i ugn hos mamma, med potatis. Mums!
Vi har stickat och pratat och läst skvallertidningar ;)
Pappa har vi inte sett till för han är och hjälper till med slakten. Måndag ska vi lägga in.
Imorgon fundera jag på en resa till Sveg och Dollars. Men får se.
Annars bli de väl frukost hos mamma och sedan får dagen utvisa va de blir mer.
Fotade runt lite hos mamma idag för ett hemma hos, så de kommer nog nån dag.
"Varför kan inte du ta dagens, som alla andra?"

1 kommentar: